maandag 21 april 2014

Engelen Om Ons Heen


Het is goed om op de Heer te wachten. Weet je dat Jezus iets kan doen en dat we het missen? Omdat we het niet zien, omdat we niet stoppen, omdat we niet kijken, we luisteren niet, we voelen het niet. Jezus kan veel vormen aannamen. Hij kan zijn voorkomen aanpassen. Als een Mens, als een Majesteit, als een Leeuw, als een Lam.

Lucas 18:8b
8 Doch, als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde?

Dus we hoeven niet te zien om te geloven. Het is juist andersom.

Johannes 11:40
40 Jezus zeide tot haar: Heb Ik u niet gezegd, dat gij, indien gij gelooft, de heerlijkheid Gods zien zult?

Verander hoe je spreekt. Spreek uit dat je gelooft. Ik geloof in engelen. Ik geloof dat ik een nieuwe creatie ben. Het oude is voorbij en het nieuwe is begonnen. We zijn in het nieuwe samengesmolten. Deze nieuwe realiteit is in ons gekristalliseerd. Ik ben nu multi-dimensionaal. Het Koninkrijk van de Hemelen is in mij. Ik ben niet alleen een mens; ik ben een nieuwe creatie. Ik ben iets gloednieuw. Het is in mij en rondom mij. Ik leef niet meer een normale mensenwereld, want ik ben hersteld naar het beginontwerp. Door het kruis, door de dood en door de opstanding van Christus.

Job 10:8a
8 Uw handen hebben mij gewrocht en gevormd, geheel en volledig.

Ik ben klaar voor de toekomst want ik ben deel van de toekomst die in mijn verleden is gekomen voor de eeuw die komen gaat. Ik kan de toekomst zien omdat ik daar al ben geweest. Profetie is geschiedenis die staat te gebeuren.

1 Korinte 2:9
9 Maar, gelijk geschreven staat: Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord
en wat in geen mensenhart is opgekomen, al wat God heeft bereid voor degenen, die Hem liefhebben.

Hij openbaart het door zijn Geest. Hij openbaart zijn glorie in onze generatie. Iets wat alles overstijgt. Iets wat tijd en ruimte overstijgt. De hele schepping kreunt erom.

Romeinen 8:22
22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is.

Romeinen 8:19
19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods.

Alles wacht op de ware jij, de echte jij. Want wie ik was, is niet meer. Gekruisigd met Christus. Ik leef niet meer, maar Hij leeft in mij. Nu leef ik een ander bestaan. We moeten nu leren leven uit deze realiteit. De realiteit is nu anders. Je verschijnt nu in Sion bij God. Je bent gevoegd met Hem. Je bent één met Hem. Hij is in jou en jij bent in Hem. Jezus is in jou, de Vader is in jou, de Heilige Geest is in jou. Jezus is in de Vader en de Vader is in Jezus.

1 Korinte 6:17
17 Maar die zich aan de Here hecht, is één geest (met Hem).

We zijn één geest met Hem. We zijn getrouwd met Hem. We waren getrouwd met de zonde, maar we zijn nu gescheiden van zonde. Ik ben gestorven aan de zonde dus ik zit niet langer vast aan de zonde. Ik ben nu voor eeuwig getrouwd met Christus. Ik ben Zijn bruid. Wij zijn deel van de bruid. Wij zijn aan Hem gehecht. Je bent samengevoegd met Hem. En nu is daar een hele nieuwe wereld die om jou heen beweegt en in jou en door jou. Weet je nog die ladder van Jakob? Iedereen die getrouwd is met Christus heeft die ladder. Jezus zegt: Ik ben de Poort, Ik ben de Deur. Je zal de engelen op en neer zien gaan op de Zoon des Mensen. De rots waarop Jakob zijn hoofd legde was Jezus. Die plek was Jezus. Jezus is de recreatie van de creatie. Toen Adam viel en zijn bekwaamheid verloor om te zien, viel die deur potdicht dus wèrd Jezus deze deur. Jezus is de Deur voor ons. We moeten door Hem binnengaan. De Deur leeft in jou. Jakobs ladder in jou. Je bent een poort geworden. Hef je hoofd omhoog poort!

Psalm 24:7-10
7 Heft, poorten, uw hoofden omhoog, en verheft u, gij aloude ingangen, opdat de Koning der ere inga. 8 Wie is toch de Koning der ere? De HERE, sterk en geweldig, de HERE, geweldig in de strijd.
9 Heft, poorten, uw hoofden omhoog, en verheft ze, gij aloude ingangen, opdat de Koning der ere inga. 10 Wie is Hij toch, de Koning der ere? De HERE der heerscharen, Hij is de Koning der ere. sela

Wat als jij je nu zou openen? Wat als er openingen op de aarde zouden zijn? Als de kerk zich opent? Als zijn Bruid zich opent? Het is een opening, meer dan een ontwakening. Nu ben je getrouwd in een engelen arena, met de wolk van getuigen, de levende wezens, de berg Sion en de Vader. Je bent een burger van de Hemel. Je komt daar vandaan; je bent van boven geboren, je bent van boven gezeten. Je bent niet meer een mens zoals je was. Je bent nu anders. Nu moet het normaal gaan worden dat je met engelen wandelt. Het gaat normaal worden als je blauwe vlammen ziet. Je leeft in een wereld met bliksems. Je leeft in een wereld met glorieuze donders. We worden gecompast door een wolk van getuigen. Niemand gaat met pensioen in de geest. Iedereen blijft altijd iets hebben. Een functie in de eeuwige dimensie. Wij zitten in hun ruimte en zij zitten in onze ruimte. We zijn deel van die realiteit. Wij zijn daar en zij zijn hier. Wat wij moeten zeggen: God, open mijn ogen. Open mijn ogen. Open mijn ogen.

2 Korinte 4:16-18
16 Daarom verliezen wij de moed niet, maar al vervalt ook onze uiterlijke mens, nochtans wordt de innerlijke van dag tot dag vernieuwd. 17 Want de lichte last der verdrukking van een ogenblik bewerkt voor ons een alles verre te boven gaand eeuwig gewicht van heerlijkheid, 18 daar wij niet zien op het zichtbare, maar op het onzichtbare; want het zichtbare is tijdelijk, maar het onzichtbare is eeuwig.

De kerk is geobsedeerd door het tijdelijke. Geobsedeerd door het zichtbare. Maar wie heeft in de raad van de Heer gestaan? Wie is daar boven in het onzichtbare?

Jeremia 23:18
18 Wie toch heeft in de raad des HEREN gestaan en zijn woord vernomen en gehoord? Wie heeft zijn woord beluisterd en gehoord?

Wie heeft bij de besluiten van de Heer gestaan wat het hart van een natie kan veranderen? Kom vrijmoedig voor de troon van genade. Hij heeft je vrije toegang gegeven. Vrije toegang. Je ziet vaak dat als er iets waardevols is, dat er controversie omheen is. Kijk maar naar de strijd om olie in de Midden Oosten. Ook om de engelen is er controversie. Zij zijn zo waardevol voor ons, maar er is zo zoveel strijd om hoe we met ze om moeten gaan. De engelen zijn de andere helft van onze gemeenschap, maar satans plan om te verdelen en te heersen heeft goed gewerkt op dit gebied. Hij heeft een religieuze structuur ontwikkelt die niet op het Woord van God gefundeerd is waarin hij een apartheid heeft gemaakt waarin de engelen apart functioneren van de kerk. Als er gevraagd wordt wie er allemaal in onze kerk zitten, noemen we alleen maar mensen. Wij zijn de uitgeroepen, de ecclesia, de nieuwe creatie Lichaam van Christus wat getrouwd is in de raad van de Hemel die naar de berg Sion gaat en voor God komt die omringt wordt door ontelbare gemeenschappen van engelen die allemaal aangesteld zijn als dienaren voor ons om met ons te werken op multifunctionele manieren. We eren dit team niet. Het is als een groep die ten strijde trekt in de oorlog, maar de ene helft van hun eigen leger totaal negeert. We nemen geen tijd om te ontdekken wat ze doen. Er wordt in veel kerken gezegd dat als we met ze praten, dat we ze aanbidden of dat als we ze bestuderen, dat we ze aanbidden. We kunnen van alles bestuderen, maar engelen niet? Sommigen zeggen: we hebben geen engelen nodig, we hebben alleen de Heer nodig. Zo dacht Jezus er niet over. Wist je dat de meest belangrijke profetie door een engel gegeven is? Gabriel aan Maria. Voordat jij bestond, bestonden zij al, want zij juichten toen je geboren werd. Toen de aarde gemaakt werd juichten zij.

Job 38:6-8
6 Waarop zijn haar pijlers neergelaten, of wie heeft haar hoeksteen gelegd, 7 terwijl de morgensterren tezamen juichten, en al de zonen Gods jubelden? 8 Wie heeft de zee met deuren afgesloten, toen zij bruisend uit de moederschoot kwam?

God houdt van zijn engelen. Ze waren bij alles wat geschapen werd. Hij heeft hen tot een sociëteit gemaakt. Een cultuur van engelen stammen. Hij omringt Zichzelf met hen.
Toen een engel naar Zacharias kwam om de geboorte van Johannes aan te kondigen zei Zacharias: hoe kan dat nou, ik ben oud en mijn vrouw is te oud om kinderen te krijgen. En de engel zegt: Ik ben Gabriel, ik kom rechtstreeks van de troon! Het was een rationele reactie van Zacharias. Grieks denken. Dan zegt Gabriel dat Zacharias niet kan spreken tot de geboorte van Johannes. Mond dicht.
Gabriel gaat naar Maria met een profetie die nog gekker is: Maria, jij geliefde van God, jij zal een baby krijgen! En Maria zegt: ik heb nog geen gemeenschap met een man gehad. En Gabriel zegt: Dit kind komt uit de Geest. De Heilige Geest zal je overschaduwen. En Maria accepteert dit zonder twijfelen. Laat het aan mij gebeuren zoals het woord gezegd heeft. Let wel, deze engel komt even langs en gooit haar hele leven overhoop. Zacharias bad voor een kind en zou moeten springen van vreugde, maar zijn natuurlijke denken kan het Hemelse niet aan. Maria bad niet om zwanger te worden, want ze was nog niet getrouwd, maar ze krijgt het Kind aller kinderen en reageert met een hele andere instelling. Jozef heeft nu een verloofde die zwanger is geworden door de Heilige Geest, wat heel onwaarschijnlijk voor hem moest zijn. In een droom verschijnt Gabriel die aangeeft dat het klopt wat er gebeurd. Het is van de Heilige Geest. En hij heeft geloof en handelt ernaar. Hij heeft een droom en gelooft! Hij gelooft een engel. De engelen waren zo betrokken met de komst van Jezus. Toen Jezus geboren was verscheen er een engel bij de herders en hij zei: Groot nieuws! En als dat al niet genoeg is verschijnt er in eens een grote hemelse legermacht van engelen die het uitschreeuwen van vreugde! God wil zo graag zijn wonderen en daden delen met iemand. Ik wil daar deel van zijn. Onwetendheid is geen zegen. Ik wil niet wachten totdat de volgende leraar mij leert.

1 Johannes 2:27
27 Wat uzelf betreft: de zalving die u van hem ontvangen hebt is blijvend, u hebt geen leraar nodig. Zijn zalving leert u alles naar waarheid, zonder bedrog. Blijf daarom in hem, zoals zijn zalving u geleerd heeft.

Jezus zegt tegen ons: Ik wil mijn wereld met jou delen en zelfs meer dan dat, ik wil dat jij bent waar Ik ben en mijn Glorie ziet. Hij heeft ons overspoeld, Hij heeft ons tot zich genomen, Hij heeft zijn fantastische groep discipelen vrijgezet, want deze mensen waren steeds rondom Hem heen. Jezus was een prototype voor hen, een voorbeeld. Hij was de eerstgeborene van velen. Hij was het nieuwe geslacht. Toen Jezus in de woestijn was en de duivel Hem probeerde te verleiden kwamen er engelen om hem te bedienen. Jezus had een enorm bedieningsteam bij zich. Ook in tuin van Getsemane zijn er engelen bij Jezus. Neem deze beker, maar niet mijn wil geschiede maar Uw wil geschiede, mijn Vader. En Hij bloed zweet en als deze druppels op de aarde vallen juicht de aarde, want eindelijk is er een antwoord op het roepen van het bloed van Abel. De creatie werd gefrustreerd toen er een druppel bloed van Abel op de aarde viel en het zuchtte opluchting toen er een andere druppel verzoenend bloed op viel, namelijk dat van Jezus.

Lucas 22:43
43 En Hem verscheen een engel uit de hemel om Hem kracht te geven.

Sommige christenen zeggen dat ze geen engelen nodig hebben, maar Jezus had ze wel nodig. Engelen zijn je vrienden die je helpen. Toen je werd verwekt uit het hart van God en God van je droomde in de baarmoeder van je moeder, werd er een boekrol gemaakt, uit goddelijke DNA van geluid en licht werd je samengesmolten van geest en vlees en Hij creëerde een gloednieuw wezen en daarbij stuurde hij een engel op je af. Een engel die vrijgezet werd om voor je te zorgen. Het zijn Ministers van de Overheid. Ze zijn er om je te helpen, om je te beschermen, je te bedekken, enz. Je hebt deze engel al sinds dat je een baby bent.
Hoe zou jij je voelen als iemand je hele leven al bij je is, maar die persoon heeft nog nooit een woord tegen je gezegd? Bijna iedereen vindt het eng om met engelen te praten, maar bijna iedereen in de bijbel praat met engelen. Het hele boek Openbaring is door een engel gegeven. Paulus zegt dat hij ons dringend oproept in het bijzijn van engelen.

1 Timoteus 5:21
21 Ik betuig u voor God en voor Christus Jezus en voor de uitverkoren engelen, dat gij daaraan de hand houdt, zonder vooroordeel en zonder iets te doen uit vooringenomenheid.

Hij schreef zijn boeken met engelen.

Kolossenzen 3:1-4
1 Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. 3 Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. 4 Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.

Er is meer van jou in de hemel dan hier op aarde. We moeten ons mentaal gaan relokaliseren. We zijn verborgen in een andere realiteit. Als Jezus verschijnt, dan zal onze echte ik ook verschijnen. Ik wil de echte ik zijn. Ik wil in Hem alles doen en alles zijn. Ik wil leven vanuit wat boven is. We gaan de dingen op de aarde niet begrijpen tenzij we dit gezien hebben vanuit de Hemel. Kijk naar het boek van Job. Hij was een complete ramp, maar kennelijk was er iemand die dit allemaal zag gebeuren en heeft dit opgeschreven. Ik wil er ook deel van zijn. Ik wil ook weten wat er allemaal gebeurd, maar helaas kiezen we al jaren voor onwetendheid. Accepteer dat er onwetendheid in je leven is, zodat bekering je denken kan veranderen.
Kan er iets geweldigs naast je staan en dat jij het niet door hebt? Ik wil de wereld van mijn Vader kennen. Ik wil weten wat mijn Vader weet. Ik wil deel zijn van de dingen die Hij doet en dat gaat over wie Hij is en anderen om Hem heen. En als je deze wezens eert ga je merken dat ze om je heen zijn. Geloof is de substantie wat bewijs wordt uit het ongeziene. Dit is het leven in overvloed.

Johannes 10:10b
10 Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.

Dat je in convergentie leeft. Dat je in lijn leeft met jouw Hemelse Boekrol. Dit kan je niet zonder de hulp van engelen. Het is ons geleerd dat ze niet deel van ons zijn. Engelen zijn als wind en vuur. Kijk maar naar Pinksteren.

Matteus 3:11
11 Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.

Lucas 3:15-16
15 Toen nu het volk in afwachting was en allen in hun hart overlegden over Johannes, of hij misschien de Christus was, 16 antwoordde Johannes en zeide tot allen: Ik doop u met water, doch Hij komt, die sterker is dan ik, wiens schoenriem ik niet waardig ben los te maken; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.

Het vuur staat voor de engelen wereld. Jezus bracht de Heilige Geest terug in de mensenlevens, maar ook de engelen wereld die we verloren waren in de Tuin in Eden. Het huwelijk tussen de engelenwereld en de kerk werd tijdens Pinksteren weer als een functionerend Lichaam van Christus vanuit de heerschappij van Jezus neergezet.  De discipelen werden gedoopt in de Geest en in de engelenwereld. Het werd hun gewoon om omringd te zijn met engelen. Toen Petrus uit de gevangenis gehaald werd door een engel stond hij op de deur te kloppen en een dienstmeid zei tegen iedereen dat Petrus er stond. De aanwezigen zeiden dat het waarschijnlijk alleen zijn engel was. Misschien klonk de engel van Petrus zoals Petrus of deze engel leek op Petrus. Toen ze de deur opendeden en ze merkten dat het niet de engel was, maar Petrus zelf, waren ze verbijsterd.

Handelingen 12:13-15
13 En toen hij aan de deur van het voorportaal klopte, kwam een slavin, met name Rode, voor om te horen wat er was; 14 en toen zij de stem van Petrus herkende, deed zij van blijdschap het voorportaal niet open, maar liep naar binnen om mede te delen, dat Petrus voor het portaal stond. 15 En zij zeiden tot haar: Gij spreekt wartaal. Doch zij bleef volhouden, dat het zo was.

Sommigen hebben engelen onderdak gegeven zonder dat ze het weten.

Hebreeën 13:2
2 Vergeet de herbergzaamheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen geherbergd.

Je kan ook zeggen: De andere helft van de cirkel is dat sommigen onderdak hebben gegeven aan engelen en ze wisten het. Soms zeggen we dat tegen elkaar dat we misschien wel engelen langs hebben gehad en we hadden geen idee. Laten we het ook hebben over dat we het wel wisten.

Job 22:28
28 Wanneer gij tot iets besluit, dan komt het tot stand, en op uw wegen straalt het licht.

Laten we het over deze dingen hebben en het naar ons toe trekken. Laten we erover praten en erin geloven. Laten we profetisch zijn en het over bestemming hebben. We komen in een tijdperk van engelen activiteiten die nog nooit gezien zijn. Er wordt een generatie vrijgezet die met engelen wandelt. Deze mensen worden gekenmerkt door vleugels en creatieve wonderen en geweldige tekenen. Jezus doet niet alleen wonderen door de Heilige Geest maar ook door zijn engelen. Engelen zijn deel van alles wat er gebeurd in de geestelijke wereld. Als Jezus komt rijdt Hij op de cherub.

Psalm 18:11 (2 Samuel 22:11)
11 Hij reed op een cherub en vloog en zweefde op de vleugels van de wind.

Wat voor Hem uitgaat zijn de engelen. Als je de engelen ervaart betekent dat Hij ook dichtbij is, want Hij is daarachter.

Psalm 97:3
3 Vuur gaat voor zijn aangezicht uit, het zet zijn tegenstanders rondom in vlam.

Jezus wordt omgeven door vleugels, omgeven door ogen, en het is tijd voor ons om te zien. Dit is geen raar iets; dit ben jij! Het is wie jij echt bent. Dit is jouw echte ik en we zijn nog maar met het topje van de berg bezig. Engelen zijn wezens met een enorme historie. Het gaat terug naar het begin waarin ze juichten van vreugde. Ik wil niet langer onwetend zijn en het negeren.

Job 38:4-7
4 Waar waart gij, toen Ik de aarde grondvestte? Vertel het, indien gij inzicht hebt! 5 Wie heeft haar afmetingen bepaald? Gij weet het immers! Of wie heeft over haar het meetsnoer gespannen?
6 Waarop zijn haar pijlers neergelaten, of wie heeft haar hoeksteen gelegd, 7 terwijl de morgensterren tezamen juichten, en al de zonen Gods jubelden?

Jezus kent deze historie. Jezus wandelt met engelen. Hij kent ze en Hij stuurt ze. Hij stuurt Michael en Gabriel voor zijn voornaamste klussen. Lucifer wilde hen overschaduwen toen hij over de vuurberg liep en zijn lichaam bestond uit allerlei edelgesteente. Dit verloor hij en hij viel uit de hemel als een bliksem op de aarde en de aarde werd leeg en werd als een gevangenis voor hem. Wij zijn in het midden van deze oorlog en er is een duisternis over de aarde en de kerk is zo gefixeerd op wat de vijand doet. Ze kennen meer namen van demonen dan van engelen. Ze spreken meer tegen demonen dan met engelen. Ze zijn zich meer bewust van wat de demonen doen dan wat de engelen doen. Wat zegt God en wat zet Hij vrij? We zijn zo bezig met wat de vijand doet, dat we een vergrootglas pakken en het allemaal bekijken. Terwijl we geroepen zijn om God te vergroten. Waar jouw oog op gericht is vermenigvuldigd zich. Satan is krachteloos gesteld door het Kruis en hij is onder onze voeten gesteld. Hij is onder ons gesteld en hij is klein, maar we maken hem groot, omdat we veel te veel op hem focussen. Jezus wil jouw focus weer naar de Hemel trekken. De Kerk moet weer de focus richten op de dingen van de Hemel. Pak je vergrootglas en vergroot Hem. Maak Hem groot. Maak Hem groter in je leven.

Psalm 34:3
4 Maakt met mij de HERE groot, en laat ons tezamen zijn naam verheffen.

Laat Jezus een leven, die niet gewoon is, vrijzetten over jou. De toekomst heeft nodig dat jij zoals Jezus met engelen wandelt. Deze engelen komen ons helpen en ook de zeven geesten.

Dit negeren van engelen hebben we ook gedaan met de wolk van getuigen. We hebben gezegd dat ze nutteloos zijn, ze hebben niks met ons van doen, ze zijn dood. Dat is wat de Kerk al jaren zegt. Als je een dood iemand hebt gezien is dat occult en je mag niet met de doden praten. God zegt dat Hij de God van de levenden is. De God van Abraham, Isaak en Jakob. Dit zegt Hij terwijl ze allang overleden zijn. Jezus ontmoette Elia en Mozes, omdat er een Hemel op aarde was en God is de Vader van één gezin. Eén gezin in de Hemel en op aarde. Wat er in de toekomst staat te gebeuren gebeurt niet alleen door een aardse kerk, maar ook door een Hemelse Kerk en de engelenwereld. We zullen allemaal samenwerken want we zijn één gezin.

Jesaja 60:2-3
2 Want zie, duisternis zal de aarde bedekken en donkerheid de natiën, maar over u zal de HERE opgaan en zijn heerlijkheid zal over u gezien worden. 3 Volken zullen opgaan naar uw licht en koningen naar uw stralende opgang.

De Griekse gedachte is dat we educatie meer waarderen dan ervaring. Er zijn mensen die in de zakenwereld les geven terwijl ze nog nooit een zaak hebben gehad. Mensen die alles weten over de Grand Canyon, maar er nooit geweest zijn, want ze vinden het genoeg om de kennis er van te hebben.

Psalm 34:9
9 Smaakt en ziet, dat de HERE goed is; welzalig de man die bij Hem schuilt.

Ga voorbij aan kennis en ervaar de Hemel. Trek een lijn en laat je verleden achter. Stap over die lijn en zeg dat een nieuwe creatie verschijnt. ‘Ik ga met engelen wandelen zoals Abraham deed.’ Ze zullen naar je huis komen. Toen God de mens schiep juichten de engelen om de vindingrijkheid van God. Ze zagen dat God niet zomaar een dier of zomaar een engel creëerde. Hij legde zijn essentie in dit wezen. De mens is de brug tussen deze twee werelden. En de engelen keken elkaar aan en dachten: gaat de mens ook voor God buigen zoals wij dat doen? Dit wezen, de mens, was gemaakt om in twee werelden te leven. Jezus heeft dit hersteld toen Hij opstond uit de dood. Jezus kwam als de tweede Adam.

 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten